2007-04-11

Brev till GB

Hej GB

Hoppas ni har sålt många glassar såhär under den sköna påsken. Mina egna favoriter är Storstrut och TopHat. Jag måste bara skriva och kommentera ett av era reklaminslag. I en filmsnutt som visas ganska flitigt [gällande Cart D´or glassen] så påstås det att "Kreativiet kan man inte planera - det bara kommer". Detta är ju inte sant. Det finns en mängd sätt och beprövade vetenskapliga metoder hur man gör för att komma fram till kreativa förslag ie Slumpvalsmetod/Tvärtom/Tänk micro/Fråga Po-frågor. etc. Detta är någonting som både De Bono, Bröderna Härén, SIKT och andra väkända instituioner skriver under. Därför tycker jag själv att det är ytterst märkligt att ni går ut med ett påstående som i grund och botten är helt fel. Finns det någon tanke bakom detta. Vore trevligt med ett svar.

Mvh

Mattias Andersson
Idéprenör
www.garnahjarna.com

1 comment:

Anonymous said...

...orka!!
nu kan det ju diskuteras huruvida jag är helt frisk som orkar skriva den här kommentaren...... ironiskt värre, meeeen orka!