2007-11-20

Såg och Våg

Igår fick jag ett dåligt exempel och idag ett enastående bra exempel på god kundservice. Vi börjar med det igår. Igår kom mina köksluckor som jag betalat 4000:- för. Det är mina gamla luckor som har omlackerats och fixats och donats. Jag lämnade in dem i slutet av Juli och det skulle fixas på 10 dagar. 2-3-4-5 veckor gick. Jag ringde men "Näähäää det är inte gjort jag har ju hållts med älgjakten". Jag ringde igen "Njaaa du vet hä ä mycke nu" En tredje gång "Hörru de blir klar när de blir klar". Igår efter många om och men kom de. Snubben eller snarare snubbarna eftersom de var tre stycken slängde in dem i porten och snöt sig i skjortärmen. "Jasså du bor högst upp då får du bära själv". Jag pröjsade sekinerna och fick ett taskigt halvt kvitto. Sen bar jag upp dem själv. Det var bra för benträningen men exmeplet på hela historien och kundservicen kan inte bli mer än med beröm underkänt och kapade under både fotknölarna. Ni ska inte tro att jag någonsin mer anlitar de här mupparna som har säte ute i Älandsbro. Dessutom säger jag till alla andra att de absolut inte ska anlita dessa oproffsiga hemmasnickare. De borde veta hut.

Sen idag slank jag in på Fininunder och där var det totalt annorlunda världen. Trevliga leenden och härlig öppen dialog och det fullkomligen lyste av "ingenting är omöjligt". Så på min svarta noteringsbok får Köksluckorna får sågen medan Fininunder får vågen. Att det ska vara så fullkomligt omöjligt att vara kundmedveten för vissa medan andra förstår värdet i att vara serviceminded.

No comments: