Jag vet inte hur många inflytelserika personer eller myndigheter eller andra individer jag har kontaktat under årens lopp som påstår sig vara duktiga på återkoppling och snabb responstid etc. Men sällan visar de prov på denna kunskap. Det tycker jag är märkligt. För det första borde folk vara förvånade och inspirerade när de får nya tips eller idéer eller förslag eller tankar. Sen är det ett bra marknadsföringssätt att höra av sig på studs. Det inger förtroende och glädje. Tänker på alla potentiella arbetsgivare som säger sig måna om rekryteringsprocessen blablabla men inte hör av sig. Ofta skäms de och har en bortförklaring när jag ringer och frågar varför de inte är bättre att sköta sin externa kommunikation. Just av den anledningen blev jag så himla extraglad idag när jag först fick en fråga som jag skrev ett snabbt svar på och personen i fråga ringde upp på studs och har verkligen förstått värdet av rak coh trevlig och inspirerande kommunikation. Visst är det märkligt att inte fler gör det - att hugga direkt. Om det är någonting som företag ska lära sig är det att lyfta luren och höra av sig.
;-)
2007-10-19
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment